ZAINWESTUJ
Niniejsza strona internetowa należy do spółki pod firmą PORA NA POLA S.A. z siedzibą w Łomży (18-400), ul. Ks. Kardynała Wyszyńskiego 2A/32, która prowadzi przy jej wykorzystaniu ofertę publiczną oraz akcję promocyjną oferty publicznej w rozumieniu art. 3 ust. 1 w zw. z art. 7 ust. 4 pkt 5 i ust. 8a w zw. z art. 53 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych.
Niniejszy materiał ma wyłącznie charakter promocyjny i reklamowy, a rodzaj oferty publicznej nie wymaga udostępnienia prospektu emisyjnego, ani memorandum informacyjnego.
  • 142 798,5 PLN zebrany kapitał
  • 37 dni pozostały czas
  • 211 akcjonariuszy
  • 720 066,75 PLN kwota zbiórki
  • 42,48 % procent oferowany
  • 9,75 PLN cena akcji
  • 73 853 liczba akcji
  • 31.05.2019 data zakończenia
  • 50 007 PLN próg minimalny

PORA NA POLA to internetowy targ naturalnego jedzenia z dostawą do domu. Zrzeszamy sprawdzonych rolników i zaufanych producentów najwyższej jakości żywności. Stawiamy na uczciwie prowadzone gospodarstwa, małe manufaktury, sprawdzony produkt i wspaniałych tworzących go ludzi. Od września 2017 roku dostarczamy starannie wyselekcjonowane, świeże wyroby do domów naszych zadowolonych Klientów. W tym czasie rozwijaliśmy siatkę producentów, usprawnialiśmy logistykę, zbieraliśmy feedback, analizowaliśmy zdobyte dane, wyciągaliśmy wnioski.

Teraz jest pora na kolejny etap. Będziemy rozwijać naszą działalność i potrzebujemy do tego dodatkowych funduszy. Twój udział w inicjatywie umożliwi nam skalowanie biznesu e-commerce i otwarcie nowych kanałów sprzedaży. Dołącz do nas! Zostań inwestorem i ambasadorem PORA NA POLA!

Porozmawiaj na żywo z przedstawicielami PORA NA POLA S.A.

Webinar #3
28.05.2019r. (wtorek) godzina 18:30

JAK SMAKUJE PRAWDZIWE JEDZENIE

W dobie śmieciowego jedzenia od dużych koncernów, dostęp do dobrej jakości żywności jest ograniczony

Wiele osób z nostalgią wspomina smak niepasteryzowanego mleka od krowy swobodnie wypasanej, chleba na zakwasie, wędliny wędzonej tradycyjnie czy marchewki z małej uprawy. Jeszcze więcej osób wcale tych smaków nie zna. Dodatkowo nastąpił zanik relacji pomiędzy lokalnymi producentami a konsumentami. Żywność pochodzi z supermarketu i wiemy o jej pochodzeniu tyle, ile jest na etykiecie.

Nie mamy czasu na zakupy na targach lub bezpośrednio w gospodarstwie. Oczekujemy wygodnej usługi, coraz więcej osób ma potrzebę zamawiania zakupów do domu. Jednocześnie nasza świadomość żywieniowa w ostatnich latach rośnie. Jako społeczeństwo stajemy się coraz bogatsi, chcielibyśmy zaopatrywać się w dobrej jakości żywność i jesteśmy gotowi zapłacić za nią więcej. Tylko gdzie taką sprawdzoną żywność wygodnie dostać?

CZYM SIĘ ZAJMUJEMY

Misją PORA NA POLA jest ułatwianie dostępu do dobrej jakości jedzenia.

Platforma internetowa

budowa i utrzymanie serwisu, aktualizacja oferty

Weryfikacja dostawców

wybór rolników i producentów do współpracy, kontrola jakości produktów

Organizacja logistyki

odbiór zamówionych wyrobów od producentów, magazynowanie, konfekcja, transport do klienta

Co nas wyróżnia

W kwestii jakości nie uznajemy kompromisów

Stawiamy na świeże wyroby o krótkim terminie przydatności

Doskonale znamy ludzi stojących za tymi produktami

Dostarczamy zamówienia w trybie SAMEDAY do sześciu miast Polski

Wdrażamy wysyłki w trybie NEXTDAY do każdego miejsca w Polsce

Odpowiedzialność społeczna biznesu

Wierzymy, że biznes może być fair

Decentralizacja dystrybucji żywności jest realnym wzmocnieniem pozycji małych producentów i drobnych rolników. Wierzymy, że za dobry produkt należy się rolnikom godna płaca, a co więcej – dzięki skróceniu łańcucha dostaw jesteśmy w stanie to zrealizować przy akceptowalnej marży dla Klienta. Pojęcie patriotyzmu ekonomicznego jest dla nas bardzo ważne, dlatego naszą siłą są polskie wyroby. Wybór polskich marek ma coraz większe znaczenie dla Konsumentów i wszystko wskazuje na to, że trend ten będzie się utrzymywał. Nasza filozofia jest na fali wznoszącej.

Podejmujemy również kwestie proekologiczne i wierzymy, że wraz ze wzrostem skali zamówień i popularności marki będziemy mogli mieć znaczący wpływ na kształtowanie zachowań producentów i wybory konsumentów. Do minimum ograniczyliśmy stosowanie plastikowych opakowań podczas logistyki i tego samego oczekujemy od Producentów. Opracowaliśmy system zwrotu szklanych i styropianowych opakowań ograniczając ilość odpadów. To atut, za który doceniają nas nasi obecni Klienci i docenią przyszli.

Dotychczasowa działalność

Pierwsze zamówienie zrealizowaliśmy we wrześniu 2017 roku, obecnie jesteśmy na etapie skalowania działalności na całą Polskę

1500

zrealizowanych zamówień

50

zaufanych rolników i producentów

6

miast w których dostępne są nasze produkty

Grant z UE na kwotę 600 000 PLN

Wnioskujemy o dofinansowanie opracowania i implementacji zupełnie nowej, innowacyjnej usługi realizacji dostaw zakupów do domu. Nasze koncepcyjne rozwiązania zawarte w projekcie są na dzień dzisiejszy unikatowe co najmniej w skali Europy w niszy dostaw żywności od rolników i małych producentów. Nasz projekt doskonale wpisuje się w Inteligentne Specjalizacje Podlasia i wymagania konkursu z poddziałania 1.2.1., co w połączeniu z dużymi pieniędzmi przeznaczonymi na program, daje nam bardzo duże szanse na znalezienie się na liście rankingowej.

Cele inwestycyjne

Celem nadrzędnym jest skalowanie biznesu e-commerce

Na co przeznaczymy zebrane środki

Rozwój stanów magazynowych
120 000 PLN

Stworzymy najbogatszą w Polsce ofertę wysokiej jakości wyrobów, nawiązując współpracę z kolejnymi świetnymi małymi producentami, dając Klientom jeszcze lepszy wybór.

Punkt ekspozycyjny stacjonarny
190 000 PLN

Urealnimy nasz wirtualny targ, stworzymy miejsce, gdzie można spróbować wyrobów naszych dostawców lub odebrać zamówienie z e-commerce. Będzie to nasza wizytówka, a jednocześnie dodatkowe miejsce do zakupów, co wpisuje się w nasz plan wielokanałowości sprzedaży.

Rozwój technologiczny i usprawnienia organizacyjne
150 000 PLN

Stworzymy nową stronę internetową – inteligentną platformę zakupową oraz wdrożymy system zarządzania stanami magazynowymi zintegrowany ze sklepem stacjonarnym. Ponadto wyposażymy stanowiska pracy w odpowiedni sprzęt.

Marketing i działania sprzedażowe
260 000 PLN

Część środków przeznaczymy na zatrudnienie specjalisty ds. e-commerce oraz ds. sprzedaży. Będziemy wystawiać się na targach żywności w kluczowych lokalizacjach. Będziemy prowadzić szeroko zakrojone działania marketingowe (np. influence marketing, SEM, i organizacja wydarzeń).

Plany rozwojowe

2019

II kwartał

Wdrożenie wysyłek na całą Polskę

III kwartał

Wejście na rynek cateringów okolicznościowych

IV kwartał

Otwarcie pierwszego punktu ekspozycyjnego w Warszawie

2020

I kwartał

Stworzenie oferty dla branży HoReCa

II kwartał

Rozpoczęcie produkcji pod marką własną

III i IV kwartał

Otwarcie kolejnych punktów ekspozycyjnych w Warszawie oraz w kluczowych miastach Polski

Zespół

Adrian Piwko

Z wykształcenia inżynier budownictwa po Politechnice Warszawskiej, z powołania pomysłodawca i architekt targu PORA NA POLA.

W PORA NA POLA odpowiada za całokształt funkcjonowania działalności, a jego ulubionym zajęciem jest poszukiwanie nowych perełek do oferty. Dba o kontrolę jakości i smaku oferowanych wyrobów. Odpowiada za social media i elementy marketingu. Pracuje nad planem rozwoju działalności.

Pasjonat dobrego jedzenia, podróży kulinarnych i seriali.

Artur Piwko

Absolwent SGH i WSHiP. Jako dyrektor zarządzający tworzył krok po kroku działalność polegającą na przetwórstwie warzyw i owoców oraz spółkę o charakterze handlowym w ramach dużych grup kapitałowych (Praska Giełda Spożywcza S.A. oraz Makarony Polskie S.A.), a do jego kompetencji należało m. in. ustalanie budżetu, analiza rynku, pozyskiwanie środków finansowych na inwestycje czy przygotowywanie ofert.

W PORA NA POLA zajmuje się analizą rynku i konkurencji oraz zgromadzonych przez nas danych. Dba o formalno-prawną zgodność wszystkich aspektów działalności z obowiązującymi przepisami.

Prywatnie szczęśliwy mąż i ojciec dwójki dzieci, fan sportu i prac ogrodowych.

Olga Matusiak

Absolwentka administracji na Politechnice Warszawskiej, z doświadczeniem jako specjalista ds. sprzedaży i kierownik salonu stacjonarnego oraz koordynator ds. procesów i administracji.

W PORA NA POLA zajmuje się administracją danych. Dokonuje analizy dostawców usług i materiałów oraz przygotowuje raporty i rozliczenia.

Prywatnie miłośniczka zwierząt, interesuje się behawiorystyką psów. Uwielbia muzykę i jogging.

Firma transportowa obsługująca polskie przedsiębiorstwa od ponad 20 lat. Dostarczają nasze zamówienia do sześciu największych miast Polski w godzinach 18–22 tego samego dnia, w którym to zamówienie zostało przez nas wydane. Ze względu na specyfikę świeżej żywności ma to dla nas duże znaczenie. Dzięki opracowanemu wspólnie systemowi wykorzystania do transportu zwrotnych opakowań termoizolacyjnych możemy utrzymać kontrolowaną temperaturę podczas transportu.

Firma świadcząca usługi logistyczne dla firm od 20 lat. Oferują wsparcie dla małych i średnich firm oparte na czterech filarach: magazynowanie, transport, usługi wysyłkowe i wsparcie logistyczne.

Firmie EMKA oddelegowaliśmy magazynowanie produktów trwałych w pomieszczeniu chłodniczym, przyjmowanie produktów świeżych w dniu dostawy, konfekcjonowanie oraz pakowanie dla klientów.

Dodatkowe korzyści

Inwestycja w PORA NA POLA to szansa na dołączenie do inwestorów czerpiących zyski z rosnącego rynku e-grocery oraz do społeczności osób skupionych wokół tradycyjnego, wysokojakościowego jedzenia. Na potencjalne zyski z rozwoju działalności trzeba będzie jednak poczekać – a z przygotowanych przez nas dodatkowych benefitów dla akcjonariuszy będziesz mógł cieszyć się znacznie wcześniej!

Early bird

Dla pierwszych pięćdziesięciu inwestorów, którzy kupią minimum 50 akcji:
  • Voucher o wartości 25 zł do wykorzystania na zakupy w PORA NA POLA

Od 10 akcji

Pakiet ogródek
  • udział w walnym zgromadzeniu akcjonariuszy

Od 50 akcji

Pakiet działka
  • udział w walnym zgromadzeniu akcjonariuszy
  • karta akcjonariusza ze stałą zniżką 5%

Od 100 akcji

Pakiet poletko
  • udział w walnym zgromadzeniu akcjonariuszy
  • karta akcjonariusza ze stałą zniżką 5%
  • woreczek na pieczywo z logo

Od 250 akcji

Pakiet gospodarstwo
  • udział w walnym zgromadzeniu akcjonariuszy
  • karta akcjonariusza ze stałą zniżką 5%
  • woreczek na pieczywo z logo
  • zestaw konesera

Od 500 akcji

Pakiet farma
  • udział w walnym zgromadzeniu akcjonariuszy
  • karta akcjonariusza ze stałą zniżką 5%
  • woreczek na pieczywo z logo
  • powiększony zestaw konesera

Od 1500 akcji

Pakiet ranczo
  • udział w walnym zgromadzeniu akcjonariuszy
  • karta akcjonariusza ze stałą zniżką 5%
  • woreczek na pieczywo z logo
  • cykliczny zestaw konesera
  • voucher o wartości 200 zł do wykorzystania na zakupy w PORA NA POLA

Sytuacja na rynku

PORA NA POLA działa na skrzyżowaniu dynamicznie rozwijających się rynków: e-grocery oraz żywności ekologicznej

e-grocery

Udział sprzedaży żywności online w wartości całego rynku sprzedaży FMCG:

„Potencjał rozwoju internetowego handlu żywnością jest ogromny”

– raport „E-grocery w Polsce”

10-20%

roczne tempo wzrostu rynku e-grocery

Żywność ekologiczna

Udział żywności ekologicznej w rynku spożywczym:

„Dwucyfrowy wzrost rynku produktów ekologicznych, a także stabilny rozwój e-commerce każą z zainteresowaniem patrzeć na firmy, które z powodzeniem łączą pasję i technologię.”

– portal dlahandlu.pl

10-20%

roczne tempo wzrostu rynku żywności ekologicznej w Polsce

Mamy więc w kraju olbrzymi potencjał do wzrostów. Prognozy mówią o równie dynamicznych wzrostach jak obecnie przynajmniej do roku 2030

Model dystrybucji żywności polegający na dostawach od rolników i małych producentów jest najbardziej rozwinięty na rynku brytyjskim. Dwie największe to Abel&Cole (wyceniana już 10 lat temu na 150 – 200 mln złotych) i Riverford (wyceniana na co najmniej 100 mln złotych). Ciągle jest miejsce dla kolejnych inicjatyw tego typu i spotykają się one z doskonałym przyjęciem przez inwestorów – w 2017 roku firma Fresh-range przeprowadziła kampanię crowdfundingową pozyskując ponad 3 mln złotych na rozwój.

STRATEGIE WYJŚCIA Z INWESTYCJI DLA INWESTORA

Część potencjalnych zysków będzie trafiać do każdego z akcjonariuszy w formie dywidendy. Jej dokładna wartość będzie zależna od aktualnej sytuacji finansowej spółki oraz potrzeby finansowania dalszych inwestycji. Decyzja dotycząca wartości dywidendy będzie zapadać na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy.

Przewidywany wzrost wartości spółki przełoży się na wzrost wartości posiadanych akcji. Będziesz mógł je sprzedać:

  1. W każdej chwili po dowolnie ustalonej cenie, jeśli znajdziesz chętną osobę do ich zakupu (na życzenie prześlemy szkic umowy cywilnoprawnej).
  2. Większy inwestor będzie chciał wejść do spółki i zaproponuje skup akcji (giganci e-commerce obserwują rynek e-grocery oraz żywności ekologicznej i według naszej wiedzy będą chcieli mieć swój fragment rynku, ale nie należy się spodziewać istotnych ruchów z ich strony w ciągu najbliższych kilku lat).
  3. Udana realizacja celów rozwojowych w zakładanym tempie pozwoli osiągnąć w perspektywie 3 – 4 lat wystarczająco dużą wartość spółki, żeby podjąć decyzję o wejściu na New Connect. Ostateczna decyzja o debiucie zapadłaby na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy i byłaby zależna od płynności giełdy oraz zainteresowania tą opcją inwestorów.

FAQ

Tak, ale nie chcemy ich udostępniać publicznie. Prosimy o przesłanie do nas zapytania o dotychczasowe wyniki finansowe oraz prognozy na przyszłe lata na adres kontakt@poranapola.pl.

Wycena spółki uwzględnia następujące elementy:

  1. Skalowalność projektu
  2. Dotychczasową inwestycję finansową w infrastrukturę firmy
  3. Zaangażowanie czasowe
  4. Aktualną skalę działalności
  5. Zbudowaną sieć dostawców
  6. Nawiązanie kontakty branżowe (logistyczne i marketingowe)
  7. Know-how z dotychczasowej działalności
  8. Kompetencje zespołu
  9. Dynamikę rynku
  10. Zaplanowane prace B+R i związane z nimi duże prawdopodobieństwo pozyskania dotacji z UE

Narodził się z własnej potrzeby. Założyciel PORA NA POLA najpierw zauważył ograniczony dostęp do dobrej jakości żywności w swoim otoczeniu. Po jakimś czasie miał już swoich sprawdzonych producentów jedzenia porozrzucanych po różnych częściach Polski, przez co odbieranie od nich zamówień tylko dla siebie było skomplikowane, czasochłonne i kosztowne. Któregoś dnia jadąc 50 km po jajka do ulubionego rolnika pomyślał, że ktoś powinien te jajka mu przywozić do domu, a po głębszym zastanowieniu uznał, że przecież to on może wozić te jajka innym – i tak zakiełkowała myśl o powstaniu PORA NA POLA.

Jeśli mieszkasz w jednym z sześciu miast Polski w strefie naszych dostaw to możesz je zamówić z dostawą do domu za pośrednictwem strony poranapola.pl. Jeśli jesteś z innego rejonu – skontaktuj się z nami najpierw i zrealizujemy dla Ciebie wysyłkę zamówienia do każdego miejsca w kraju. Jeśli będziesz jednym z pięćdziesięciu pierwszych posiadaczy co najmniej 50 akcji to otrzymasz voucher o wartości 25 zł na zakupy. W przypadku wyboru odpowiednio większego pakietu otrzymasz od nas kartę rabatową oraz zestaw produktów do degustacji.

Dzięki crowdfundingowi pozyskujemy kapitał na rozwój, ale także bardzo liczymy na wsparcie niematerialne! W biznesie tego typu liczą się relacje, dobre słowo i polecanie znajomym – chcielibyśmy, aby osoby zaangażowane finansowo w nasz projekt, działali także jako ambasadorzy naszej marki. Spodziewamy się również, że dzięki akcji dowie się o nas wiele osób, które zostaną naszymi Klientami.

Sprzedajemy ponad 40% udziałów w spółce akcyjnej, więc zgodnie z kodeksem spółek handlowych wpływ nowych akcjonariuszy na działania spółki będzie realny. Takie decyzje jak np. zmiana statutu spółki muszą zapadać głosami ¾ akcjonariuszy na Walnym Zgromadzeniu.

Stworzymy zamkniętą grupę dla akcjonariuszy na Facebooku, w której będziemy dyskutować o obecnej i przyszłej sytuacji spółki, chętnie wsłuchując się w pomysły akcjonariuszy.

PORA NA POLA Spółka Akcyjna powstała ze względu na emisję akcji. PORA NA POLA Spółka Akcyjna przejmuje wszelkie prawa materialne i niematerialne związane z PORA NA POLA, co jest potwierdzone zawartą wiążącą umową. Bieżąca działalność operacyjna będzie funkcjonować jako jednoosobowa działalność gospodarcza PORA NA POLA Adrian Piwko do czasu zakończenia wszystkich formalności związanych z umowami partnerskimi i pozwoleniami (np. obsługa magazynowa, logistyczna, kontrakty z dostawcami, Sanepid, Inspektorat Weterynaryjny) na prowadzenie działalności. Procedury przeniesienia powinny zostać zakończone jeszcze przed końcem emisji, a ostateczną datą zawartą w dokumencie jest 31 lipca 2019 r.

Będziemy realizować cele rozwojowe spółki według ściśle ustalonych priorytetów. Być może jakiś cel będzie trzeba odroczyć i sfinansować go później z zysków spółki lub z dotacji z UE. Niektóre inwestycje będzie można sfinansować w inny sposób, np. leasingiem. Zakładamy jednak, że cel emisji uda się zrealizować w 100%. W międzyczasie, bez względu na rezultaty emisji, będziemy poszukiwać dodatkowych źródeł kapitału, np. w postaci grantów związanych z ośrodkami rolniczymi oraz promocją regionu.

Zdecydowaliśmy się na sprzedaż akcji w pakietach, aby zachęcić inwestorów do trochę większej inwestycji. Sprzedaż nawet jednej akcji za 9,75 zł generowałaby koszty związane z obsługą takiej sprzedaży, np. koszt wysyłki listu do akcjonariusza. W przypadku jednej akcji koszty te byłyby niewspółmierne do osiągniętej korzyści przez spółkę. Dbamy od samego początku o kondycję finansową naszej spółki.

Posiadanie akcji nie wiąże się z żadnymi obowiązkami. Raz w roku będziesz otrzymywać zaproszenie na Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy, na którym obecność nie jest obowiązkowa.

Tak. Akcja przeprowadzana jest przy współpracy z Beesfund S.A., który ma doświadczenie z podobnymi przedsięwzięciami i kancelarią prawną, która dba o kwestie formalne. Emisja akcji PORA NA POLA zgłoszona jest do Komisji Nadzoru Finansowego.

Do tej pory wiele spółek akcyjnych z powodzeniem pozyskało kapitał przy współpracy z Beesfund. Na Zachodzie equity crowdfunding jest bardzo popularnym modelem pozyskiwania funduszy na rozwój, przykładem może być tutaj chociażby Fresh-range - podobna do PORA NA POLA spółka z Wielkiej Brytanii, która niedawno z sukcesem pozyskała kapitał od społeczności inwestorów indywidualnych, takich jak Ty.

Do objęcia akcji przez nowych akcjonariuszy, którzy nabyli akcje spółki w ramach otwartej emisji nie jest potrzebne spotkanie z notariuszem. Po zakończeniu emisji objęcie akcji przez nowych akcjonariuszy jest rejestrowane w KRS, a dokumenty akcji są rozsyłane pocztą bezpośrednio do inwestorów.

Pytaj! Prosimy kierować pytania w dyskusji poniżej lub na adres kontakt@poranapola.pl

Realizacja kampanii jest wspierana w ramach Projektu Crowd-Fund-Port